Reklamation

Om något går sönder så arbetar vi tillsammans för att lösa problemet. Om du befinner dig nära våra produktionsanläggningar i Laxå eller Örebro kan du komma förbi, så går vi igenom vad det är som har hänt och hur vi kommer vidare. Det behöver inte vara svårare än så.

Om lastbilen befinner sig långt från våra produktionsanläggningar:

1. Ring
Kontakta vårt serviceteam eller närmaste serviceverkstad för att åtgärda problemet.

2. Rapportera
Ladda ner och fyll i vår reklamationsrapport.

3. Skicka
Mejla den ifyllda rapporten till reklamation@laxo.se.

4. Utvärdering
Vi går igenom informationen och fattar ett beslut om ersättning.

Reparation hos tredje part

Om du har hjälpt en åkare med en reparation, som borde täckas av garanti från LAXO, så vill vi att du laddar ner vår skrivbara reklamationsrapport i Word-format. Fyll i rapporten och skicka den till reklamation@laxo.se snarast. Utifrån underlaget beslutar vi om eventuell ersättning för arbete och reservdelar.

Dokumentation

Reklamationsrapport.doc